Thursday, August 26, 2010

Al Fatihah..

assalamualaikum semua..

alhamdulilla msh diberi keizinan utk berpose dn bernafas di bumi allah yang indah ini...pejam celik, ari ini adlh 16 ramadan..begitu cpt ms berlalu meninggal kan kita.
sdh byk ke amalan utk di bawa kelak...?

Kali ini, sy ingin kgsi kan suatu kejdian yang berlaku di kawasan pperkampungan sy di selngr...berita ini sy terima dari kakak sy petang semalam. Innalillahiwainnahirajiun....Seorang adik yang berumur 9 tahun telah kembali ke rahmatullah...beliau telah dilanggar sewaktu melintas jalan raya untuk ke sekolah agama pada sesi petang.Tak dapat sy ceritakan atau kongsikan pada semua tentang jasad beliau.. Mungkin ada yang telah baca ttg kisah ini di surat khabar.. Adik yang berusia 9 tahun tanpa di temani penjaganya utk melintas jalan telah dilanggar..subahanallah..Kesiannya..Siapakah yang bersalah..?? segala jawapan hanya ada pd Allah.. Allah lebih menyayangi beliau.moga rohnya di tempatkan dalam rahmat allah.Al Fatihah..Begitu istimewa nya adik itu di kembalikan pd allah pd bulan2 yang mulia dan penuh barakah ini. Bukan senang utk menjd tetamu allah pd bulan yang mulia bgni.. hanya insan yang terpilih sahaja. Kematian tidak menganal usia dan siapa..Saya dapat rs kan kedua ibu bapanya bgtu sedih dan mungkin menyesal krn tidak menemani anak nya ke sekolah..itu lah ujian allah pd hambanya..pelbagai bentuk ujian utk setiap insan..pd dri kita bagaimana pula ujian yg hadir..? dn mmpukah kita utk menghadapinya.tanya lah dri kita..kembalilah pd allah..segala ujian atau dugaan allah itu adalah rahmat dn kasih sayang allah pd hambanya.Allah menguji kita sejauh mana tahap keimanan kita pd allah..mmg sukar utk kita menghadapinya ttp yakinlah pd allah setiap yang berlaku ada hikmahnya..apa yg sy katakan ini adalh utk peringatn buat dri sy yg kdg kala lemah dgn ujian yg hadir..buat teman2 jua ingt lah pd pencipta kita..ssh sng kita hanya pd allah..
hidup mati kita hanya kerana allah...
ya allah..ampuni lah dosaku, kedua ibu bapa ku, keluargaku, sahabat dan teman2 ku serta muslimin dan muslimat. Lindungilah kami dr sglanya, berilah petunjuk pd kami..jgn kau sstkan kami stlh engkau berikan petunjuk dan hidayah buat kami.. Sucikan lah hati kami dan terangilah dri kami dgn nur kasih Mu..amin..

Sekian dlu coretan sy kali ini.. sy mohon kemaafan di atas sgla kesilapan yg sy lakukan.rebutlah peluang pd bulan ramadan ini..mgkin ini adalah ramadan yg terakhir buat kita.
salam..

No comments:

Post a Comment